Vertrouw je verhaal toe aan een ervaren schrijver.
Wat schrijven we voor jou?
Non-fictie boeken: managementboeken, (populair-)wetenschappelijke werken, how-to-gidsen, handleidingen, syllabi, essay …
(Auto)biografieën en verhalen: van ondernemers, CEO’s, experts, bedrijven en families.
Teksten: Artikels, blogposts, white papers, columns en opiniestukken, interviews, casestudies, webteksten …
Voor wie schrijven we?
Voornamelijk professionals: ondernemers, wetenschappers, consultants, key-note speakers, influencers …
We nemen ook schrijfopdrachten aan van overheidsorganisaties, bedrijven en communicatiebureaus.
Hoe kunnen we je helpen met je boek?
A. Redactie van A tot Z
Jij hebt de inhoud. Wij schrijven je boek, van wit blad tot afgewerkt manuscript. Elk boek is anders, maar meestal verloopt een boekproject als volgt.
Voortraject
- Telefonisch consult (bel ons gerust op om je boekidee te bespreken)
- Kennismakingsgesprek
- Tekenen samenwerkingsovereenkomst en geheimhoudingsverklaring
Schrijfproces
- Concept en structuur van je boek bepalen
- Inhoud verzamelen o.a. via interviewsessies
- Manuscript uitschrijven
- Feedback door jou
- Finale versie manuscript
- Eindredactie
B. Herschrijven manuscript
Je boek heb je al geschreven. Maar je vindt dat het beter kan. Scherper verwoord en boeiender verteld. Er zijn grosso modo twee mogelijkheden:
- Eindredactie: focus op correcte spelling en grammatica
- Editing: we verbeteren de woordkeuze, zinsbouw en structuur van de tekst, inclusief eindredactie
C. Boekcoaching
Je wilt zelf je boek schrijven. Maar je weet niet hoe je eraan begint en kunt best wat hulp gebruiken. Je zoekt iemand die
- samen met jou het concept en de structuur bepaalt en je op gang brengt
- je tips geeft over hoe je het schrijfproces zo efficiënt mogelijk aanpakt
- als klankbord optreedt om ideeën af te toetsen
Boekcoaching kan verschillende vormen aannemen. Dat hangt af van wat jij wil. De vraag die we het vaakst krijgen is:
Hoe begin ik eraan?
In dat geval kunnen we je helpen op de volgende manier.
1.
Concept bepalen. Samen brainstormen we over het concept van je boek. De rode draad, de insteek en/of de centrale vraag waarop jij het antwoord geeft. Deze fase is cruciaal voor het schrijfproces. Want met een helder concept gaat het schrijven veel vlotter.
2.
Structuur van je boek. Vervolgens bepalen we de structuur van het boek. De inhoudstafel met de verschillende hoofdstukken en wat je in al die hoofdstukken gaat vertellen.
3.
Eventueel: publicatievoorstel. Dat is het document dat uitgevers nodig hebben om te beslissen of ze je boek uitgeven.
Tip
Zelfs als je eraan denkt om je boek door ons te laten schrijven, doorlopen we dit eerste concept/structuurproces. Na deze eerste fase kan je altijd beslissen of je je boek zelf gaat schrijven of het door ons laat doen.
D. Publicatievoorstel
Met een publicatievoorstel overtuig je een uitgever van de waarde van je boek. Het bevat de antwoorden op zowat alle belangrijke vragen die een uitgever zich stelt bij het beoordelen van een nieuwe uitgave. Zoals:
- Wat is het doelpubliek?
- Wat is er nieuw aan het boek?
- Wat zijn je credentials?
- Welke vergelijkbare boeken bestaan er?
- …
Een goed opgesteld publicatievoorstel vergroot niet alleen je kansen bij een uitgever. Het is ook een handig werkdocument. Het zorgt voor focus tijdens het schrijven, houdt je bij de les en helpt je beoordelen welke inhoud wel en niet in het boek hoort.
Moet je manuscript al klaar zijn voordat je een publicatievoorstel schrijft? Neen, je kan dit gerust doen voor je effectief begint te schrijven. Als je weet dat er een uitgever op je wacht, is de motivatie om te schrijven des te groter.
Andere teksten?
E-books. Digitale boeken zijn in opmars. Waarom? Omdat ze snel te maken zijn en gemakkelijk en goedkoop te verspreiden. Indien gewenst zetten we je tekst om in een ePub-formaat. Op tablet en smartphone is dat gemakkelijker te lezen dan een pdf.
Speeches. Een sterke speech schrijven is niet eenvoudig. Wij kunnen je helpen. Jij geeft aan wat je boodschap is. Wij maken er een heldere en boeiende vertelling van.
Columns en opiniestukken. Je wil je stem laten horen, je visie op een onderbouwde en boeiende manier verwoorden. Deel ons jouw mening en wij maken er iets moois van.
Blogposts. Blogging is nog steeds de gemakkelijkste manier om je kennis te delen en jezelf neer te zetten als een expert. Dat kan via een eigen blog of platformen zoals Medium en LinkedIn. Hoe kunnen we je helpen? Door je blogposts te schrijven, creatieve insteken te bedenken en een contentplan op te stellen.
Panelgesprekken. Je wilt een panelgesprek organiseren met klanten, leveranciers of experts uit je vakgebied. Dan kan je dat gesprek door ons laten begeleiden. We zijn ervaren in het begeleiden van dergelijke panelgesprekken en puren er vervolgens een of meerdere artikels uit.
White papers. Whitepapers worden alsmaar populairder, zeker in het bedrijfsleven. In een whitepaper beschrijf je op een grondige en objectieve wijze een oplossing voor een bepaald probleem. Het doel is je lezer meer inzicht te geven in een bepaald probleem en hem of haar te helpen een beslissing te nemen of een keuze te maken.
Artikelen voor vaktijdschriften. Vaktijdschriften zijn altijd op zoek naar interessante inhoud. We helpen je de goede insteek te bedenken voor je artikel en schrijven het uit.
Casestudies. In een casestudy leg je uit hoe je een bepaalde klant hebt geholpen en wat de meerwaarde ervan is voor die klant. Wij interviewen je klant en schrijven de casestudy uit.
Interviews. Een interview doet het altijd goed, in een (vak)tijdschrift, op je blog, in je jaarverslag … Wij bereiden de interviews voor, nemen ze af en maken er een mooi artikel van.
Verslag conferentie. Een conferentie is de gedroomde gelegenheid om interessante content te creëren. Bijvoorbeeld een verslag van de conferentie, samenvattingen van een of meerdere sessies, interviews met de sprekers en impressies van de deelnemers.
Powerpointpresentatie. Een geslaagde presentatie of pitch kan je carrière een boost geven. We kunnen je helpen met de structuur van je presentatie (hoe je je verhaal opbouwt). En met de opmaak van de slides zelf.